Welkom op het forum van startpagina!

Dit forum staat op alleen-lezen. Je kan hier informatie zoeken en oude berichten terugvinden, maar geen nieuwe berichten plaatsen.

Naar overzicht van alle forums

Te Koop: Diverse Tin Whistles

  • Sjoerd van Ravenzwaaij

    Via deze weg wil ik u het volgende aanbieden:

    De Tin Whistle is een -van oorsprong- Iers blaasinstrument. Tegenwoordig veel gebruikt in de popmuziek maar nog steeds erg aantrekkelijk in Ierse stijl. Ik bied hierbij verschillende fluiten aan, van beginners instrumenten tot hoog kwaliteit.

    De merken en stemmingen die ik aanbied zijn:

    Beginers fluiten:

    - Generation (D, C, Bb, F, G, Eb) (€5,- p/s)

    - Walton's “Little Black Whistle” (D) (€4,-)

    - Feadóg (D) (€4,-)

    - The Clare Whistle (D) (bekend van ‘The Lord of the Dance’ en vanwege het feit dat hij in 2 delen te splitsen is) (€4,-)

    - “The Dubliners Whistle” (in D, voor de verzamelaar) (is gelijk aan Feadóg) (€4,-)

    Professionele fluiten:

    - Clarke (D) (mooi, warm geluid door houten mondstuk) (€6,-)

    - Tony Dixon (D) (Stembaar, speelt uitzonderlijk licht) (€35,-)

    - Chieftain (D) (blaast zwaarder, maar zeer goed hoorbaar) (€40,-)

    - Ganley (D) (Zeldzame fluit, Bijna compleet van hout en heeft daardoor een zeer warme klank. Mondstuk deels metaal voor toch het authentieke Ierse geluid)

    (€55,-)

    - Shaw (E) (mooi, warm geluid door houten mondstuk, doch zeer scherp in de hoge regionen) (€25,-)

  • Sjoerd van Ravenzwaaij

    De volgende fluiten zijn al niet meer beschikbaar:

    - Clarke (D)

    - Ganley (D)

    - Tony Dixon (D)

  • kevin

    Ik ben reeds maanden er naar op zoek, weet u toevallig waar ik er hier in belgië kan vinden of desnoods via jou, vooral die shaw in E spreekt me wel aan, laat verder iets weten

    bij voorbaat dank

    kevin

  • Reinier

    Beste Sjoerd,

    Hoeveel bedragen de verzendkosten? En hebt u een winkel of bent u een particulier die privé aanbiedt? Zijn de fluiten nieuw of gebruikt?

    Met vriendelijke groeten,

  • Sjoerd van Ravenzwaaij

    De fluiten zijn allen verkocht.

    Vriendelijke groet

  • Carolina

    Ha Sjoerd,

    Ik speel al enige jaren sopraan,- alt- e tenorblokfluit.

    Ben verzot op Ierse muziek en wil dus een Tin Whistle gaan proberen.

    Wat raad je aan?

    Gevoelsmatig voel ik voor: Generation C en G en de Tony Dixon D; zou dat een mooi begin zijn?

    En hoe werkt het verder als ik besluit deze fluit(en) te kopen?

    Hartelijke groeten,

    Carolina

  • Sjoerd van Ravenzwaaij

    Hallo Carolina,

    Voor Ierse muziek zou ik beginnen met een D tin whistle, dit omdat de meeste muziek daarmee gespeeld kan worden (je kunt met die fluiten in de toonsoorten D, G en A spelen).

    Helaas, zoals ik eerder al meldde, zijn alle fluiten die ik had verkocht. Je kunt kijken bij de Celtic Shop in Bergen op Zoom, die kunnen je wel verder helpen.

    Veel succes, vriendelijke groet,

    Sjoerd

  • laura

    Goede morgen,

    Is deze advertentie nog steeds van toepassing?

    Groetjes Laura

  • Sjoerd van Ravenzwaaij

    Nee, helaas niet.

  • Petra Oostrom

    Goedemiddag,

    Ik ben opzoek naar een Tin Whistle. Ben een beginner op de tin whistle, maar heb wel al ruim 27 muziekervaring (blokfluit, dwarsfluit, hoorn en nu weer dwarsfluit/blokfluit).

    Ik zoek er één met het typische ‘echte’ ierse geluid.

    Ook zoek ik er een lesboek bij.

    Kunt u mij hier aan helpen?

    Een vriendelijke groet,

    Petra Oostrom