Welkom op het forum van startpagina!

Dit forum staat op alleen-lezen. Je kan hier informatie zoeken en oude berichten terugvinden, maar geen nieuwe berichten plaatsen.

Naar overzicht van alle forums

Te Koop: Diverse Tin Whistles

  • Chris

    Ik wil graag een fluit bij je kopen ik hoor graag wat van je.

    Alvast bedankt,

  • Manfred

    Hey Sjoerd,

    waar heb jij uw shop ? ik zoek een whistle die professioneel is (heb nu een set Susato's) , moeten wel te stemmen zijn !

    Blijkbaar kan ik perfect bij U terecht ……?

    groeten,

    Manfred

    www.onoir.be

  • Aron den Boer

    Geachte meneer van Ravenzwaaij,

    Ik heb interesse voor de Clarke D fluit.

    Echter wel een gekke vraag, is hij 2e hands of nieuw, aangezien ik het geen fris idee vind om op een 2e hands fluit te spelen.

  • Ruud van den Berg

    Geachte,

    Ik heb interesse in de Shaw (E).

    Met vriendelijke groet,

    Ruud van den Berg

  • Frank

    Dag Sjoerd,

    Laat ik ermee beginnen dat ik een beginner ben, en trouwens ook voor het eerst op deze site.

    Ik heb nou 2 tin whistles; D en C generation (blauw mondstuk).

    Bij het spelen van een stuk ga ik van de C naar een hoge C (boven de balk) en die klinkt naar mijn mening veel te scherp, komt natuurlijk ook omdat je veel lucht een krachtige toon neerzet. Nou zat ik te denken dat dit met een houten fluit dit veel minder is. Heb ik hier gelijk in? Zo ja, heb jij iets voor mij?

    Groeten Frank

  • Remco

    Hoi Frank,

    De advertentie van Sjoerd is uit 2007…. kleine kans dat hij nog iets hiervan leest toch 8-) ?

    De Generation c whistle kan scherp klinken, ligt ook aan de manier van aanblazen: bv. enkel overblazen of overblazen met de t-klank.

    Een houten fluit klinkt over het algemeen warmer, maar is daarmee geen tin whistle meer. De klank is geheel anders.

    Als je een warmere tin whistle wil spelen, probeer dan eens een Dixon C uit, veel makkelijker te bespelen dan de Generations: je hebt minder lucht nodig. Waardoor de hoge C ook vaker minder scherp klinkt.