Welkom op het forum van startpagina!

Dit forum staat op alleen-lezen. Je kan hier informatie zoeken en oude berichten terugvinden, maar geen nieuwe berichten plaatsen.

Naar overzicht van alle forums

ZKM folk-band met knipoog

  • Martine

    Ik zing, speel wat gitaar en zoek band omg. A'dam.

  • Ger Cloosterman

    Hoi Martine,

    Ik heet Ger, ik woon in Edam en ik speel al jaren Ierse muziek (piano-accordeon, bodhran, tin en low whistles), en, om een lang verhaal kort te maken, ben op zoek naar mensen om een nieuwe band op te zetten. Ik ben al betrokken bij twee bandjes (Coracle en Emerald, zie ook www.emeraldmusic.nl) maar door omstandigheden spelen die bij elkaar niet meer dan een keer of tien per jaar, en dat is me veel te weinig.

    Momenteel werk ik nog fulltime, maar vanaf september wil ik drie dingen voor elkaar zien te krijgen:

    - ben bezig met het opzetten van een eigen zaakje op keltisch gebied (www.celtic-hq.nl);

    - m.i.v. september neem ik een of ander uitzendbaantje of zoiets, voor drie of vier dagen per week, om zodoende meer tijd te krijgen voor:

    - zoveel mogelijk optreden: muziek maken die ik leuk vind (Iers, dus, met uitstapjes) met gelijkgestemde zielen: zonder veel blabla of discussies of opgeblazen ego's. Oefenen totdat er een avondvullend programma staat als een huis, beginnen in het pub-circuit en dan doorstoten naar festivalletjes en feesten en zo.

    Momenteel heb ik een fiddler gevonden die mee wil doen, en volgende week spreek ik een dame uit Amerika die bodhran, dwarsfluit en fiddle speelt en ook wel oren heeft naar mijn plannetjes. Ik ben dus nog op zoek naar de zang….

    Vraagjes:

    - hoe zit het met jou en Ierse muziek?

    Mijn favoriete bands zijn o.m. Dé Danann en Dervish, en als jou dat wat zegt weet ik genoeg. Ik hou van trad. met een knipoog, dwz ik ben geen purist pur sang;

    - heb je ervaring qua spelen in 'n band, en optreden?

    Hoop gauw van je te horen.

    Groeten,

    Ger