Welkom op het forum van startpagina!

Dit forum staat op alleen-lezen. Je kan hier informatie zoeken en oude berichten terugvinden, maar geen nieuwe berichten plaatsen.

Naar overzicht van alle forums

gekleurde muziek ?

  • hans elzinga

    Wij maken zuidamerikaanse muziek onder de naam Zumbayllu.

    Wij doen dit al ruim tien jaar erg serieus met al rwee cd's op onze naam die zijn uitgegeven door PAN records (niet de eerste de beste !).

    Wat wij dus regelmatig meemaken is dat organisaties van festivals onze muziek geweldig vinden, onze prijs valt binnen hun budget, maar….. wij zijn geen zuidamerikanen dus het gaat niet door.

    Is dit nou eerlijk of niet ?

    Onze muziek is niet gewoon gekopieerd, maar op onze nieuwste cd staat bijvoorbeeld 90 procent eigen werk.

    Ik stel dan ook : Als er geen europese artiesten mogen optreden die zuidamerikaanse muziek maken dan moet de organisatie ook volledig “gekleurd” zijn. Wat vinden jullie ?

  • Ger Cloosterman

    Beste Hans,

    Ik speel al jaren Ierse folk in meestal een paar bandjes tegelijk, en het is mijn ervaring dat Ieren er helemaal geen probleem mee hebben, ze zijn hoogstens een beetje verbaasd dat een kaaskop bij hun muziek uitgekomen is. Nee, de meeste opmerkingen komen van Nederlanders, die zo nodig Roomser dan de Paus willen wezen; dat geldt ook opmerkingen richting muziek trouwens. Het kan ze allemaal niet traditioneel en verantwoord genoeg zijn.

    Ze bekijken het maar. Ik amuseer me te pletter en daar gaat het om.

    Groeten,

    Ger uit Edam