Welkom op het forum van startpagina!

Dit forum staat op alleen-lezen. Je kan hier informatie zoeken en oude berichten terugvinden, maar geen nieuwe berichten plaatsen.

Naar overzicht van alle forums

The Transatlantic Sessions

  • Bob

    Hoe lang is dat al weer geleden? Zeker een tijdje of wat. Die prachtige Transatlantic Sessions op de BBC tv. Het waren stuk of wat afleveringen als ik het goed heb. Gottikkie? Vijf jaar? Met onder andere Mary Black, gekleed in een zwarte jurk tot over haar enkels. Naast haar zat een man met een snor en een gitaar die volgens mij haar man was. En Emmylou Harris (don?t forget Emmylou). Ze had vaak een bijrol en prachtig grijs haar in die uitzendingen. En natuurlijk Guy Clark, samen met zijn gitaar uit Amerika gekomen, evenals Rus Barenberg. Of Rus uit Amerika kwam, dat weet ik niet, maar hij kon heel spelen in die uitzendingen (op zijn gitaar). Ennn? Niet te vergeten! Ik was spontaan maanden verliefd op haar zonder dat ze wist: Iris Dement! Schoonheid? ach… Maar zoo fanatiek. En dat kleine schlisje? Gehuld in zo?n verschrikkelijk prachtige bruine beginzeventigerjarenjurk. En dan keek ze zo naar boven, naar mijn plafond? Ja Iris, jij was een grappig meisje, ik zal nog regelmatig aan jou denken. Waar was ik? De zusjes Kate en Anna Mc Garrigle, samen goed voor honderddertig jaar levenservaring en nog meer gezongen liedjes. De ene achter een piano met haar handen op de toetsen en die ander stond er naast en die had haar handen ook ergens. Mooi dat ze konden zingen die twee, gewoon niet mooi meer. En Karen Matheson natuurlijk. Zij stond er ook met haar stem en van die opgemaakte lipjes. Ze stond zo prachtig te huppelen naast Michelle Wright en haar gitaar. Michelle had naar mijn mening iets teveel lippenstift op, bij Karen stond dat wel. En euh? ja God? Rod Paterson, Mairead Ni Mhaonaigh van Altan die zo'n heze stem had toen ze samen Iris en Michelle zong, John Martyn? En dit alles Filmed on location at Montgreenan Mainson House Hotel in Ayrshire (Schotland). Onder leiding van ?me from Shetland? Aly Bain en Jay Ungar from New York State. Die laatste twee met viool.

    Toch mooi, viool.

    (Waar ik eigenlijk naar toe wou: bestaan er hier een cd?s van? Zijn de videobanden te koop?)

    By, by. Bob.

  • Ger Cloosterman

    Beste Bob: er bestaan cds van, 2 stuks meen ik, onder dezelfde titel als het tvprogram. En volgens mij heb ik er ook weleens video's van gezien.

    Groeten, Ger

  • nils

    de video en gelijknamige CD die in de buurt komt van jou verhaal heet “Bringing it all back home”. ofwel “my wild Irish rose” als dit niet is wat je bedoeld is het in ieder geval de moeite waart om te zien.