Welkom op het forum van startpagina!

Dit forum staat op alleen-lezen. Je kan hier informatie zoeken en oude berichten terugvinden, maar geen nieuwe berichten plaatsen.

Naar overzicht van alle forums

complainte pour Ste. Catherine.

  • Peter

    Hallo,

    Ik ben bezig om de muziek van het nummer “Complainte pour Ste. Catherine” van de gezusters Kate en Anne McGarrigle uit te schrijven voor onze band. Wat betreft akkoorden en instrument-arrangementen kom ik er wel zo ongeveer uit. Het moeilijkste zijn de zang-arrangementen. Volgens mij gaat het om driestemmige dameszang, maar ik kan de afzonderlijke stemmen eigenlijk onmogelijk uit elkaar pluizen.

    Daarom, wie kent deze zangpartijen en is bereid ze met mij te delen. Voor de liefhebber heb ik een mp3-bestand van dit prachtige nummer en ook wel de franse en in het engels vertaalde lyrics.

    Dus, laat wat van je horen.

    Groet, Peter.

  • Han Rijgersberg

    Ontzettend leuk bericht van je.

    Laat ik nu hetzelfde van plan zijn met mijn band. Als je hetgeen jij hebt gevonden wilt mailen of sturen, dan kijk ik rnaar met de expert van onze band. Vervolgens zullen wij ons resultaat weer aan jou sturen. O.K.?

    Han.

    Peter schreef:

    >

    > Hallo,

    >

    > Ik ben bezig om de muziek van het nummer "Complainte pour

    > Ste. Catherine" van de gezusters Kate en Anne McGarrigle uit

    > te schrijven voor onze band. Wat betreft akkoorden en

    > instrument-arrangementen kom ik er wel zo ongeveer uit. Het

    > moeilijkste zijn de zang-arrangementen. Volgens mij gaat het

    > om driestemmige dameszang, maar ik kan de afzonderlijke

    > stemmen eigenlijk onmogelijk uit elkaar pluizen.

    > Daarom, wie kent deze zangpartijen en is bereid ze met mij te

    > delen. Voor de liefhebber heb ik een mp3-bestand van dit

    > prachtige nummer en ook wel de franse en in het engels

    > vertaalde lyrics.

    >

    > Dus, laat wat van je horen.

    >

    > Groet, Peter.

  • P. Claeys

    Geachte,

    Ik ben radeloos op zoek naar de gitaarakkoorden van het lied Complainte pour Ste Catherine van de Mc Carrigles.

    Na een tijdje surfen kwam ik die site tegen, en via deze weg vraag ik u beleefd of het enigszins mogelijk is mij de akkoorden toe te sturen op mijn mailadres.

    In ieder geval wil ik u reeds bedanken voor de bereidwillige medewerking en het begrip.

    Hoogachtend,

    Pol Claeys

    pol.claeys@skynet.be

  • Wout van Kwawegen

    Goedemiddag Han,

    Vanmiddag naar de bieb in Rotterdam geweest voor bladmuziek van dit nummer. Niet te vinden! Zelfs niet in alle biebs in Nederland. Zou je mij de bladmuziek kunnen sturen? Ik zal er heel blij mee zijn.

    Wout van Kwawegen

  • WvanKwawegen

    Re: complainte pour Ste. Catherine.

    Gepost door: Wout van Kwawegen ()

    Datum: 16 mei 2009 15:59

    Goedemiddag Peter,

    Vanmiddag naar de bieb in Rotterdam geweest voor bladmuziek van dit nummer. Niet te vinden! Zelfs niet in alle biebs in Nederland. Zou je mij de bladmuziek kunnen sturen? Ik zal er heel blij mee zijn.

    Wout van Kwawegen

  • Bert Hek

    wij gebruiken de volgende akkoorden:

    couplet: D - A - G - A / A - G - A (2x)/ refrein: A7 - F#m - Bm - C#7 - Bm - E - A (en weer terug naar couplet)

    Het refrein is volgens mij 2-stemmig, maar in de studio kunstig nabewerkt………….

    groetjes en plezier en let vooral op het ritme, lekker lazy

  • Henk Idema

    Hallo

    Kan iemand mij vertellen hoe ik aan de nederlandse vertaling van dit nummer kan komen?

    Bij voorbaat dank.

  • david

    hallo,

    er al uitgeraakt?

    ben muziekschrijver, mss kan ik je helpen,

    mail dan naar…..

    david.clauw@telenet.be

    groeten.

  • MV

    Moet couplet niet: D - A - G - A / A - D - A zijn ?

  • Lukas Vandersteene

    Hallo,

    kan iemand mij helpen aan een akkoordenschema van deze song?

    dank u,

    Lukas